6 Eylül 2011 Salı

Sana Gül Bahçesi Vadetmedim

* Sana gül bahçesi vadetmedim ben
güllük gülistanlık bir dünya ise
hiç bekleme benden
görmek her şey demek değilse
bu yaşadıklarımız masalsa
cisimler anlamsızsa
o zaman körlükte
gerçekleri görmektir.
Ben yalan şeyler vadetmedim sana
tek gerçeklik savaş ise
sen özgürlüğü seçtin
bense karanlığı gerçeklerin..



Düzenleyen: Feza


* Joanne Greenberg / "Sana hiçbir zaman gül bahçesi vadetmedim ben. Hiçbir zaman kusursuz bir adalet vadetmedim..."


Sana Gül Bahçesi Vadetmedim
Joanne Greenberg
Orjinal Adı: I Never Promised You a Rose Garden


Kitaptan Notlar:
"- Adalet uygulanmıyorsa, namussuzluk örtbas ediliyorsa ve inançlarını koruyan insanlar acı çekiyorsa, sizin gerçekliğiniz ne işe yarıyor peki?
- Bak, dinle beni,
Sana hiçbir zaman gül bahçesi vadetmedim ben.
Hiçbir zaman kusursuz bir adalet vadetmedim...
ve hiç bir zaman huzur ya da mutluluk vadetmedim.
Sana ancak bunlarla savaşma özgürlüğüne kavuşmanda yardımcı olabilirim.
Sana sunduğum tek gerçeklik savaşım.
Ve sağlıklı olmak, gücünün yettiği kadarıyla, bu savaşımı kabul edip etmemekte özgür olmak demektir.
Ben yalan şeyler vadetmem hiç.
Kusursuz, güllük gülistanlık bir dünya masalı koca bir yalandır...
Üstelik böyle bir dünya çok can sıkıcı bir yer olur!"

"Yanına gidip omzuna dokunmalı ve bir şeyler söylemeliyim, diye düşündü Debroah. Ama yerinden kıpırdamadı, Gitmem gerek, çünkü aynı şey bana da oldu, bunu benim kadar kimse bilemez, nasıl bir şey olduğunu... Ama ayakları ayakkabılarının içindeydi ve ayakkabıları Sylvia'ya doğru gitmiyordu bir türlü; elleri de iki yanında duruyor, hiç hareket etmiyordu. Birlikte geçirdiğimiz ve benim için sessizliği böldüğü o karanlık gecenin hatırı için gitmeliyim... "