4 Kasım 2012 Pazar

Büyük Sinema


Ankara Atatürk Bulvarındaki Büyük Sinema.  Düş Hekimi Yalçın Ergir bizi hakkında çok az bilgi kalmış bu efsane mekanı  “Son anlatabilenler”den dinlediği bir zaman yolculuğuna çıkarmış.  Bende son dönemini hatırladığım bu sinemanın fotoraflarını ve keyifle okuyacağınızı tahmin ettiğim bu yazıyı sizle paylaşıyorum.

Büyük Sinema; Düş Hekimi Yalçın Ergir'in yazısı..

http://www.ergir.com/2011/buyuk_sinema.htm



****************

Benim de çocukluğumda
yaz sinemalarım vardı
elimde yastık gittigim
çiğdem çitleyerek seyrettiğim
filmler vardı,
akşamın serinliğinde
uykum geldiğinde
anneannemin sıcacık
kollarının sardığı
geceler vardı...
şimdi daha iyi anlıyorum
ben ne kadar şanslıydım.
o günleri yaşadım..


Yine sinemalar var
rahat koltuklara gömülüp
elde cola, mısır, cips
ama yine o çocuksu sevinç
kızımın gözlerinde
tahta sandalyeler yok artık
yer tutacak komşularda..
klimaların serinliğinde
üşümesin diye yanımda
yine bir hırka...
Farklı zaman ve mekanlarda
zaman akıyor yine
bir film şeridi gibi
hızlı ve renkli
kaptırıp kendimizi seyrine
hiç düşünmeyiz sonundaki  "The End"i....


Feza




Büyük Sinema; Düş Hekimi Yalçın Ergir; Fotoraflar..